Ny dikt – Efterlyst

Jag vill dela med mig av en ny dikt som jag har skrivit. Den skrev jag till Populär Poesis tävling i november. När den inte gick vidare ville jag gärna dela den här på bloggen. Det är en kommentar till samtalet och samtiden.

Efterlyst

Håller mig rädd med brottsprogrammen
Vankar mellan köket och teven
Tidens långsamt droppande kökskran
Tunn is på vattenpölar

Där allas sårbarhet gnisslar
som tänder i låsta käkar
Långa blickar nerför gatan
Ekokammare och dykarklockor

Låser in mig noggrant med min skräck
Klockan tickar ännu tyngre
Politiker gömmer sig
Förinspelade läxor

Tiden är nu
Vaknätterna sätter spår
Sorg i systemen
Vindblåsta röster

Det här är inte en dikt
Det är en uppmaning

Författare: cathrinsbokskap

Här kommer jag att skriva om mitt skrivande, om böcker jag läser och arbetet med att ge ut min diktsamling. Min sida på poeter.se: https://www.poeter.se/Medlem?author_id=47528

Lämna en kommentar

Louise Halvardsson

Välkommen till min hemsida!

Normstorm

Make creativity your talent

Jenny Enochsson

Jag skriver impressionistiska berättelser om ett svunnet Uppsala.

Tistelblomma

Litterär sajt

Anna Gable

Författare

Agnes Hillert

skriver, ger textrespons och leder workshops

Tootsie Of Sweden

A swedish storyteller with a love for photography. Taking a train trip through Europe august 2019.

Så du tror du är författare

En skribents vardag av och med Päivi Karabetian

RomComDojo

Just for a laugh

Hallvi reads

an escapist's book adventures

Petronellas Författarliv

Drömmar är inte omöjliga, bara arbetsintensiva.

Åsa Öhnell - författare

Spänning och feelgood för alla åldrar!